reklama
Patriot Magazine logo
lupa

RestaurantWeek® se vrací do Ostravy, láká do špičkových restaurací

RestaurantWeek® se vrací do Ostravy, láká do špičkových restaurací photo

Druhý ročník festivalu zaměřeného na špičkovou gastronomii, který startuje 14. října a končí 16. listopadu, nabídne řadu restaurací z Ostravy, Havířova či Frýdlantu.

Celý jeden měsíc poběží v Ostravě druhý ročník světového festivalu RestaurantWeek®. A bude zase výjimečný, zajímavý a hlavně chutný. V Ostravě se festivalu zúčastní 12 restaurací, v celém Česku jich pak bude více než 100! Hosté budou v každé z nich vybírat ze dvou tříchodových menu s koktejlem zdarma.

Které restaurace získaly nejvyšší oblibu na jaře? Anna Grosmanová, úspěšná foodblogerka, která za akcí v Česku od počátku stojí, vysvětluje, že boj byl opravdu vyrovnaný. V jarním ročníku RestaurantWeek® Awards nejvíce zaujalo bistro MOSS, druhé místo získala Gokana a třetí skončila Heřmanická Beseda. „Vysoko nastavenou laťku si festival udrží i nadále. Náš hlavní cíl je zaručit prvotřídní kvalitu. Aby hosté věděli, že kamkoli půjdou, nikdy nebudou zklamaní,” říká Anna Grosmanová.

Do podzimního ročníku se opět zapojí Au Père Tranquille a Heřmanická Beseda. Doplní je Plzeňka U Staré radnice, slavná restaurace La Futura, bistro Uncle Rob’s se smaženými kuřaty, španělské Abrazo sídlící v centru města nebo Prostorica, zbrusu nový podnik na Slezské. Havířov zastupuje špičková Pasta & Café Romana a Frýdlantu nad Ostravicí skvělé Imrvére.

Velkou novinkou je účast hotelové restaurace Winestone (hotel Mercure). „I když se to snažíme měnit, stále platí, že veřejnost se do hotelových restaurací bojí. Myslí si, že tam nemají přístup nebo se budou cítit diskomfortně,” říká Nikol Pavlíčková, manažerka marketingu RestaurantWeek®. V Česku podle ní nemáme kulturu stravování v hotelích zažitou, ale v zahraničí bývají nejoceňovanější restaurace často právě v hotelích.

I letos festival zachovává poměr cena/výkon, který si hosté tak pochvalují. Princip se nemění: speciální tříchodová menu, které restauratéři k této akci připraví, budou mít dvě cenové kategorie, jedna za 790 korun na osobu, druhá za 490 (v obou případech + rezervační poplatek 49 korun, rezervace minimálně pro 2 hosty).

K festivalu se připojí několik nových partnerů, například exkluzivní módní holding Vermont, developerská společnost Penta Real Estate nebo Storyous poskytující moderní pokladní systém. Slavný gastronomický průvodce Gault&Millau se pak letos poprvé stává oborovým garantem festivalu. „Naším cílem je budovat dlouhodobá a strategická partnerství, která dávají smysl oběma stranám. K tomu, aby spolupráce přinášela výsledky, musí být mezi partnery chemie, nestačí si jen vyměnit loga,” říká Nikol Pavlíčková.

Podzimní edice RestaurantWeek® navazuje na celosvětovou tradici tohoto typu festivalů, které se labužníkům poprvé představily v roce 1992. Od té doby se pravidelně pořádají v New Yorku, Chicagu, Londýně a dalších evropských městech.

Foto: se souhlasem RestaurantWeek®

Sdílejte se svými lidmi

name icon

Petr Sobol

calendar icon

8. 10. 2025

Mohlo by vás zajímat

Bambini Party v L’Osterii. Děti si mohou vytvořit svou vlastní pizzu

Bambini Party v L’Osterii. Děti si mohou vytvořit svou vlastní pizzu

Restaurace L’Osteria se v Ostravě hned od svého otevření těší velké popularitě. Stala se místem skvělé gastronomie i zážitků. Teď do své nabídky přidává další novinku.


V Ostravě proběhne první Sweet Show, na akci vystoupí i O5 a Radeček

V Ostravě proběhne první Sweet Show, na akci vystoupí i O5 a Radeček

​Ostravské Trojhalí se od pátku do neděle promění v místo plné sladkostí. Chystá se v něm premiérový ročník Sweet Show.


Kuchař Jamie z Nha Cretcheu bude znovu vařit v Ostravě, chystá kurzy v muzeu

Kuchař Jamie z Nha Cretcheu bude znovu vařit v Ostravě, chystá kurzy v muzeu

Několik let v Ostravě úspěšně fungovala restaurace Nha Cretcheu šéfkuchaře Jamieho Santose. Podnik na jaře své brány uzavřel, Jamie se však vrací zpátky. Jako flying chef.


Patriot Magazine logo

Sledujte naše sociální sítě.

facebookyoutube